Wednesday, May 5, 2010

Tercih Şansı Tanımanın Faydaları

Tercih Şansı Tanımanın Faydaları

Tıpkı çekici bir otel lobisi gibi, e-mail üyelik deneyiminizin de davetkar ve açıksözlü olması gerekir. Eğer elinizde, üyelerinizin e-mail programınızdan çıkma şansını azaltacak bir güç olsaydı, kullanmaz mıydınız? Sonuçta üyelikten çıkmış kişilerin tekrar üye olmasını sağlamak, onların ilk kez üye olmasını sağlamaktan çok daha zordur.

Neyse ki bu konuda yapabileceğiniz bir şey var ama ne yazık ki bu yöntemin çok az pazarlamacı farkında. Preference Center (tercih merkezi) adı verilen bu yönteme göre, potansiyel müşterilerinize "E-mail programımım için kayıt olmak ister misiniz?" diye sormaktansa, " E-bültenim ya da haftalık satış tekliflerim için kayıt olmak ister misiniz?" diye sormak, çok daha olumlu bir etki yaratır. Sizinle nasıl bir iletişim kurmak istediklerini belirleyebilmeleri için üye olanlara çok sayıda seçim şansı tanımak, yarıştan sizin galip çıkmanızı sağlar.

Üstelik bu yöntemin faydaları sadece bu kadarla sınırlı değildir. Kayıt olma sürecinde üyelere çok sayıda seçenek sunmak, onların gözündeki değerinizi arttırır. Bunun yanı sıra aynı şansı listeden kaydını sildirmek isteyen üyelerinize de tanırsanız, onları listenizde tutmayı başarabilirsiniz. E-mail Tercih Merkezi, web sitenizde listenize yeni üyeler eklemenizi sağlayan, listenizden çıkmak isteyen üyelerin kaçmasını önleyen bir yerdir. Örnek vermek gerekirse, insanların listenizden çıkmak isteme nedeni, mesajlarınızın içeriğinden çok gönderdiğiniz iletilerin sıklığından kaynaklanabilir. İşte onlara gönderim sıklığını kendilerinin belirleyebileceği ve düzenleyebileceği bir seçenek sunmak, bu insanların fikirlerinin değişmesine sebep olabilir.

Forrester Research tarafından yapılan bir araştırmaya göre ortalamayı tutturan bir şirketin yıllık müşteri kaybı, yüzde 30. Bunun en büyük nedenleri arasında, gönderim ve hijyen gibi konulara gereken önemin verilmemesi olsa da şirketlerin pek çoğunun kayıtlarını sildirmek isteyen kullanıcılarına, kalmaları için alternatif çözümler önermediği de bir gerçek.

E-mail servis sağlayıcısı Silverpop tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre şirketlerin sadece yüzde 12'si, üyelikten hemen çıkabilme seçeneğine ek olarak ayarlarını değiştirebilmeleri için kullanıcılara tercih şansı tanıyor. Bu da şirketlerin yüzde 88'inin, müşterilerine hiçbir alternatif önermediklerini gösteriyor.

E-mail tercih merkezleri, çok sayıda amaca hizmet etseler de öncelikli görevleri müşterilere e-bülten listesine kayıt olabilmeleri ve kayıttan çıkabilmeleri için basit bir menü biçimi sunmaktır. Güçlü bir tercih merkezinin hangi malzemelere sahip olması gerektiğini aşağıdaki listede görebilirsiniz. Tıpkı güzel bir çorba gibi bu malzemeleri karıştırmayı ve işe yarayıp yaramadığına bakarak, içlerine gerekli baharatları katmayı unutmayın.

- E-mail tekliflerinizin ayrıntılı tanımı

Bu bölüm e-bültenlerinizin başlıklarını, önerdikleri ürünlerin tanımını ve tahmin edilen e-mail gönderim sıklığı hakkındaki bilgileri içermelidir. Ayrıca üyeler bu alandan güncel abonelik bilgilerine ulaşabilmeli ve bu bilgileri görebilme şansına sahip olmalıdır. Bu bölüm e-mail tercih merkezlerinin ekmek kapısıdır. Bu bölümün az ve öz olmasına, kullanıcıları çok fazla ayrıntıya boğmamasına özen gösterin. Ayrıca diğer e-bültenlere neden üye olmaları gerektiği konusunda onları genel olarak bilgilendirmeyi unutmayın.

-Gönderim tercihleri

Aboneleriniz e-mail'lerin HTML mi, yoksa salt metin versiyonlarını mı (eğer varsa mobil versiyon da olabilir) seçeceklerine kendileri karar verebilmelidir. Bu bölümde ayrıca onlara, sizin gönderi yaptığınız e-mail adresini ve alan adını, kişisel listelerine eklemelerini de hatırlatın.

-Örnek e-bülten

Tercih merkezinizin potansiyel müşterilerinizin iştahını kabartması gerekir. Küçük bir açılır pencere ya da daha büyük bir rollover (fareyle bir linkin üzerine gittiğinizde başka bir görüntünün ortaya çıkması) pencere vasıtasıyla bültenlerinizin örneklerini görmeleri için onlara şans tanıyın.

-Profil/e-mail adres değişikliği

Abonelerinizin kolay ve hızlı bir şekilde profillerine bir şeyler ekleyebilmelerini ve onları düzenleyebilmelerini sağlayın. Aboneleriniz kayıt için gerekmese de, e-mail adreslerini ve diğer verileri diledikleri gibi girebilmeli. Bu bölüm ayrıca daha iyi bir içeriğe ve reklam fırsatına kavuşabilmeniz için veritabanınızı gruplandırmanıza da yardımcı olur. Kullanıcının listeye kayıt olurken ek bilgilerini girmesine izin verirseniz, kullanıcılardan daha fazla profil verisi toplayabilirsiniz.

-Alakart menü

Listeden kayıt sildirme alanlarına ek olarak, ihtiyaçları değiştikçe kullanıcıların içerik tercihlerini de güncelleyebilmelerine izin verin. Örnek vermek gerekirse, kullanıcının bir içerik sitesinden otomobil bilgileri aldığını varsayalım. Eğer bu kullanıcı bir gün araba satın alırsa, artık otomativ bültenleri yerine, sportif ve ticari konularla ilgili bültenler almak isteyebilir. Bu nedenle üyelikten çıkma linkinizin sadece bir e-mail'e mi yoksa tüm şirket e-mail'lerine mi uygulandığını ayrıntılarıyla gösterin.

Promosyon teklifleri

E-mail üyeliği sırasında ücretsiz bir ürün ya da servis önererek, müşterilerinizi kayıt olmaları için baştan çıkarabilir, ilk gönderdiğiniz e-mail'in farkındalığını arttırabilirsiniz. Eğer e-mail üye veritabanınızı sıfırdan oluşturuyorsanız, bu yöntem etkili olabilir. Bununla birlikte eğer cross promosyon yapıyorsanız, neyi ne şekilde teşvik ettiğinizi yakından takip edin.

Viral bileşen

Yeni abonelerinize, e-mail önerinizi ve e-bülteninizde yer alan bilgileri arkadaşlarına, ailelerine ve iş arkadaşlarına forward edebilmeleri için şans tanıyın. Üyelerinizin sizin için yaşamsal bir öneme sahip olduklarını onlara hissettirin ve büyümenizde size yardımcı olmaları için onları cesaretlendirin. Yeni üyeleriniz arasında aktif olanları ayrıca ödüllendirebilir, onlara markanızı, firma isminizi, ürün ve servislerinizi çevrelerine duyurarak size yardımcı oldukları için teşekkür edebilirsiniz.

Gizlilik politikası

Abonelerinizin listenize kayıt olmak için kullandıkları ve profillerini düzenlemek için girdikleri sayfalara, gizlilik politikanıza ulaşabilecekleri bir link koyun. Bu, kullanıcıları sizin kişisel bilgiler konusundaki katı kurallarınız ve e-pazarlamayı bu ilkeler doğrultusunda nasıl ele aldığınız konusunda bilgilendirmek açısından yararlı olacaktır.

Müşteri servisi/Bizimle irtibata geçin

Bu bölüm de gizlilik politikası kadar önemlidir. Ayrca bu, sadece müşteri memnuniyeti açısından değil, üyelik sırasında oluşan herhangi bir arızadan ya da başka bir şekilde öğrenmenizin mümkün olmayacağı bir hatadan haberdar olabilmeniz açısından da faydalıdır. Çok sayıda web sitesinde bu durum yaşanır ve doldurulan formlar işleme konulmaz ama web site sahibinin bu haberi yoktur. Bununla birlikte web sitenizdeki her bölümü ve email tercih merkezinizi tabii ki önceden tüm yönleriyle test etmeniz gerekir. Yine de abonelerinizin sizinle irtibata geçebilmeleri için hızlı ve basit bir yöntem uygulayın.

Müşteri ayrılıyor / son şansınız / bizimle kalın teklifi

Üyelikten ayrılma linkinin işlevsel ve kolay olması gerektiğini daha önce belirtmiştik. Yine de bu söylediğimiz neredeyse gitmek üzere olan abonelerinizi, üye olarak kalmaları veya başka bir ürün ya da servise kayıt olmaları konusunda onları ikna etmek için onlara bir havuç öneremeyeceğiniz anlamına gelmiyor. Hiçbir şey yapamasanız bile en azından sizi tamamen terk etmeden ve linke tıklamadan önce onlardan neden kayıtlarını sildirmek istediklerini soran basit bir form doldurmalarını isteyebilirsiniz. Bu konuda alacağınız geri beslemeler email programınızı geliştirmeniz ve iyileştirmeniz konusunda size yardımcı olacaktır.

No comments:

Post a Comment